Oppilas tekee läksyjä ulkona.

Välituntivinkkejä etäkouluun

Rutiineista kannattaa pitää kiinni myös etäkoulussa. Esimerkiksi tutkija ja erityisopettaja Kaisa Vuorinen suosittelee Helsingin Sanomien artikkelissa tekemään etäkoulupäivillekin lukujärjestyksen, johon on merkitty ajat tehtävien tekemiselle, välitunneille ja syömiselle. Moni taho on koonnut vinkkejä liikunnallisiin välitunteihin, joista alla muutamia esimerkkejä.

Lasten liikunnan tuki ry:n välipalatehtävät

Lasten Liikunnan Tuki jakaa Facebook-sivullaan vinkkejä, jotka voi helposti tehdä myös kotona ja kodin lähiympäristössä.

Lasten Liikunnan Tuki ry:n Facebook-sivu

Voimisteluliiton välkkäritreenit

Voimisteluliitto julkaisee joka arkipäivä alakoululaisille ja eskarilaisille suunnattuja välkkäritreenejä. Välkkäritreenit tarjoavat kotona koulua käyvälle lapselle liikuntahetken ja vanhemmille omaa aikaa työn tekoon.

Voimisteluliiton YouTube-kanava

Facebook-videot

Välkkärivinkki-somekanavat

Välkkärivinkki-kanavissa julkaistaan joka päivä klo 10 idea uusi idea välituntiliikuntaan.

Facebook-sivu

Instagramissa @valkkarivinkki