Salaliiketeoria

Kiitos vuoden 2024 Salaliiketeoriasta. Kaikki videot julkaistaan vapaaseen käyttöön myöhemmin keväällä 2024.

Salaliiketeoria innostaa liikkumaan huomaamatta, jopa vahingossa ja itseltä tai toisilta salaa. Vuoden 2024 Salaliikkeessä seikkaillaan viidakossa.

Mistä on kyse? Salaliiketeoria pähkinänkuoressa

Salaliiketeoria järjestetään 5.–9.2.2024. Tämän vuoden Salaliikkeessä matkataan viidakkoon. Viikon jokaisena päivänä liikutaan eri tavoin: esimerkiksi käytetään kehon omaa mielikuvitussia, räpätään ja kohdataan yllättäviä asioita viidakossa.

• Maksuton kampanja järjestetään 5.–9.2.2024.
  • Salaliike innostaa parhaiten mukaan alakoululaiset, mutta mukaan voivat ilmoittautua kaikki halukkaat myös esiopetus.
  • Opettaja saa viikon aikana joka päivä sähköpostiinsa linkin uuteen noin viiden minuutin mittaiseen salaliikevideoon. Linkki lähetetään aina edellisenä päivänä. Videoita on erikseen helpommalla ja vaikeammalla variaatiolla.
  • Videolla MotoriikkaMiikka esittelee päivän tehtävän, joka tehdään Miikan opastuksella videota katsellessa.

• Videon voi näyttää oppilaille siinä välissä oppituntia, kun tuntuu, että pieni liikunnallinen tauko olisi paikallaan. Jokainen oppilas toteuttaa liikkeitä omalla paikallaan.
  • Voitte kehitellä luokan kanssa omia liikkeitä päivän teeman mukaisesti.
  • Kaikkien Salaliiketeoriaan mukaan ilmoittautuneiden kesken arvotaan välinepaketteja.

Kiitos vuoden 2024 Salaliiketeoriasta!

Jaa tunnelmia, voittakaa palkintoja

Julkaiskaa ideoitanne Instagramissa #salaliike ja tägätkää mukaan @Liikkuvakoulu. Näin muutkin pääsevät ihastelemaan juuri teidän luokkanne salaliikkeitä. Arvomme tunnelmiaan jakaneiden kesken Liikkuva koulu -tuotepalkintoja.

Opettajan ohjeet

Tästä ohjeesta löydät, miten voitte soveltaa ja kehittää videoiden teemoja.

Kehittelyideoita päivien teemoihin

Vanhat vuoden 2023 Salaliiketeoria materiaalit

Huomioithan että nämä ovat viime vuoden kampanjan materiaalit

Videot ja opettajan ohje

Tästä löydät vuoden 2023 Salaliiketeorian videot

Salaliiketeoria 2023 videot Youtubessa

Tästä löydät ohjeet Salaliiketeorian etenemisestä sekä kehittelyideoita videoiden teemoihin.

Lataa opettajan ohjeet pdf

Lärarens instruktioner

Videorna är på finska men är textade på både finska och svenska.

Ni kan hitta på egna rörelser med klassen enligt tema. Utvecklingsidéer finns också nedan.

Lärarens instruktioner

Vuoden 2022 Salaliiketeoria materiaalit

Huomioithan, että nämä ovat vuoden 2022 materiaalit.

Opettajan ohjeet

Tästä ohjeesta löydät, miten kampanja etenee, mitä materiaaleja on tarjolla ja miten voitte soveltaa ja kehittää videoiden teemoja.

Lataa opettajan ohjeet pdf

Salaliikevideot

Katso vuoden 2022 Salaliiketeorian videot Liikkuvan koulun Youtube-kanavalta.

Salaliike lukujärjestys

Salaliikelukujärjestys alakoululle

Salaliikelukujärjestys alakoululle – Miltä juuri teidän luokkanne Salaliiketeoria näyttää?

Lataa suomenkielinen pdf-lukujärjestys täältä

Lataa ruotsinkielinen pdf-lukujärjestys täältä

Salaliikejulisteita

Ratkokaa julisteiden haasteita! Julisteissa on teksti pienellä, väärinpäin, anagrammeina, morsetuksena sekä kirjainsokkelossa. Voitte houkutella naapuriluokkia mukaan tai osoittaa, että olette mukana salaliikkeessä. Kaksi ensimmäistä julistetta on myös ruotsiksi.

Lataa suomenkieliset pdf-julisteet täältä

Lataa ruotsinkieliset pdf-julisteet täältä

Ideoita jatkokehittelyä varten

Lataa pdf suomeksi

Lataa pdf ruotsiksi

Haluatko uusimmat ideat ja uutiset suoraan sähköpostiisi?

Tilaa Liikkuva koulu -uutiskirje

Katso muita ideoita liikkumiseen