Lapsi seisoo käsillään kaksi aikuista tukemassa.

Temppusankarit-kouluskaba

Temppusankarit-kouluskaba on 1–9-luokkalaisille suunniteltu, perinteisen voimistelun rajoja rikkova matalan kynnyksen tuntimalli sekä kisailukonsepti kouluihin ja iltapäiväkerhoihin. Skaban päätavoitteena on saada lisää monipuolista liikettä kouluarkeen. Samalla innostetaan lapsia kokeilemaan uusia lajeja ja saamaan onnistumisen kokemuksia.

Temppusankarit-kouluskaban sisällöt toimivat niin yksittäisinä liikuntatunteina, teemaviikkoina kuin oppilaiden itsensä järjestäminä kisailutempauksinakin. Koulu valitsee sopivan toimintatavan: tuntimallien hyödyntämisen, skabailun tai molemmat. Koulu voi esimerkiksi ensin harjoitella tunneilla voimistelun perusteita valmiiden tuntimallien pohjalta ja viimeisellä tunnilla kisailla arvonimistä Temppusankarit-kouluskabassa.

Temppusankarit-kouluskaban lajit pohjautuvat voimisteluun ja Voimisteluliiton Gym-tuoteperheeseen, jonka harjoitteet soveltuvat hyvin harrasteliikuntaan. Kouluskaba on jatkoa Voimisteluliiton ja Koululiikuntaliiton aiemmin yhdessä luomalle Temppusankarit-konseptille.

Lue lisää Temppusankarit-kouluskabasta ja lataa tarvittavat materiaalit Voimisteluliiton sivuilta.

• Nimi: Venla Väyrynen
  • Yksikkö / yhteistyökumppani: Voimisteluliitto