Sisu-treeneissä treenataan monipuolisesti koko kehoa

Yläkoululaisten Sisu-treeneissä treenataan monipuolisesti koko kehoa: voimaa, liikkuvuutta ja taitoa. Jokainen voi toteuttaa treenin oman tasonsa mukaan - milloin ja missä tahansa. Sisu-treenejä, -haasteita ja -taukoja voi hyödyntää esimerkiksi liikuntatunneilla, välitunneilla tai tauottamassa opetusta.

Sisu-treenit

Sisu-treenit ovat päätreenejä, joissa edetään helposta variaatiosta vaikeampaan. Videoilla Streetworkoutin ohjaajat esittelevät päivän tehtävän, jota voi suorittaa samalla videota katsellessa. Aiheina ovat punnerrus, liikkuvuus, kyykky, keskivartalo, käsilläseisonta ja leuanveto. Treenejä voi toteuttaa ulkona, sisällä tai luokkatilassa.

Sisu-haaste

Jokaiseen päätreeniin liittyy lyhyt Sisu-haaste, jonka voi suorittaa esimerkiksi koulupäivän aikana. Jokainen voi toteuttaa haasteen oman taitotasonsa mukaan, esimerkiksi punnerrus 20 kertaa valitsemallasi tasolla.

Sisu-tauko

Sisu-tauko on hauska tauko oppituntien tauottamiseen. Sisu-tauot tarjoavat helppoja ja lyhyitä tehtäviä, jotka esimerkiksi aineenopettaja voi näyttää kesken oppitunnin, kun pieni liikunnallinen tauko olisi paikallaan. Osa tehtävistä tehdään parin kanssa.

Alla olevat videolinkit johtavat YouTubeen:

Sisu-treenien videot on toteutettu yhteistyössä Suomen Street Workout ry:n kanssa. Mukana treenaamassa myös YouTubesta tuttu Mikirotta. Katso alta Mikirotan tekemä yhteistyövideo Liikkuvan koulun kanssa!

Kaikki Sisu-treenien videot löydät täältä