Salaliiketeorian videot 2024

Salaliiketeoria järjestettiin jälleen 5.–9.2.2024. Salaliiketeoria innostaa liikkumaan huomaamatta, jopa vahingossa, ja itseltä tai toisilta salaa. Napatkaa talteen omalle luokalle sopivat tavat lisätä liikettä tunneille!

Mistä on kyse?

Salaliiketeoria järjestettiin 5.–9.2.2024. Viikon jokaisena päivänä liikuttiin eri tavoin MotoriikkaMiikan esimerkin ja videoiden tahtiin. Nyt Salaliiketeorian videot ovat vapaana kaikkien hyödynnettäväksi. Tänä vuonna seikkailtiin viidakossa.

• Videolla MotoriikkaMiikka esittelee päivän tehtävän, joka tehdään Miikan opastuksella videota katsellessa.
  • Videon voi näyttää oppilaille siinä välissä oppituntia, kun tuntuu, että pieni liikunnallinen tauko olisi paikallaan. Jokainen oppilas toteuttaa liikkeitä omalla paikallaan.
  • Voitte kehitellä luokan kanssa omia liikkeitä päivän teeman mukaisesti. Salaliiketeorian opettajan ohjeissa on ideoita jatkokehittelyä varten.

Päivä 1: Viidakon selviytyjät

VIDEO: Päivä 1 – Viidakon selviytyjät

VIDEO: Helpompi variaatio – Viidakon selviytyjät

Viikon ensimmäisessä videossa varustaudutaan koko viikon seikkailua varten.

Päivä 2: Mikä liike?

VIDEO: Päivä 2 – Mikä liike?

VIDEO: Helpompi variaatio – Mikä liike?

Viikon toisessa videossa esitetään väittämiä, joihin on eri vastausvaihtoehtoja. Oppilaiden on tarkoitus liikkua tavalla, joka oppilaan mielestä on oikea vastaus.

Päivä 3: Kehomielikuvitussi

VIDEO: Päivä 3 – Kehomielikuvitussi

VIDEO: Helpompi variaatio – Kehomielikuvitussi

Päivän videossa otetaan käyttöön seikkailijan tärkeän työkalu. Se on ihmiskeho-instrumentti, joka päästetään valloilleen pitämään vähän hauskaa.

Päivä 4: Kehoräppi

VIDEO: Päivä 4 – Kehoräppi

VIDEO: Helpompi variaatio – Kehoräppi

Päivän videossa kokeillaan salaliiketeoria-agentin omaa ilmaisutapaa, jossa riimien avulla ohjataan kehoa eri liikkeisiin ja asentoihin.

Päivä 5: Vapauta seikkailija

VIDEO: Päivä 5 – Vapauta seikkailija

VIDEO: Helpompi variaatio – Vapauta seikkailija

Viikon viimeisessä videossa pelastetaan rotkoon pudonnut seikkailija ja rentoudutaan hieman rankan viikon päätteeksi.

Voit lukea lisää Salaliiketeoriasta verkkosivuiltamme.

Uusimmat ideamme