Salaliiketeorian videot 2023

Salaliiketeoria järjestettiin jälleen 6.–10.2.2023. Salaliiketeoria innostaa liikkumaan huomaamatta, jopa vahingossa, ja itseltä tai toisilta salaa. Napatkaa talteen omalle luokalle sopivat tavat lisätä liikettä tunneille!

Mistä on kyse?

Salaliiketeoria järjestettiin 6.–10.2.2023. Viikon jokaisena päivänä liikuttiin eri tavoin MotoriikkaMiikan esimerkin ja videoiden tahtiin. Nyt Salaliiketeorian videot ovat vapaana kaikkien hyödynnettäväksi.

• Videolla MotoriikkaMiikka esittelee päivän tehtävän, joka tehdään Miikan opastuksella videota katsellessa.
  • Videon voi näyttää oppilaille siinä välissä oppituntia, kun tuntuu, että pieni liikunnallinen tauko olisi paikallaan. Jokainen oppilas toteuttaa liikkeitä omalla paikallaan.
  • Voitte kehitellä luokan kanssa omia liikkeitä päivän teeman mukaisesti. Salaliiketeorian lukujärjestyksessä on ideoita jatkokehittelyä varten.

Päivä 1: Mikä liike?

VIDEO: Päivä 1 – Mikä liike?

VIDEO: Helpompi variaatio – Mikä liike?

Ensimmäisessä videossa esitetään väittämiä, joihin on eri vastausvaihtoehtoja. Oppilaiden on tarkoitus liikkua tavalla, joka oppilaan mielestä on oikea vastaus.

Päivä 2: Kehoräppi

VIDEO: Päivä 2 – Kehoräppi

VIDEO: Helpompi variaatio – Kehoräppi

Toisessa videossa kokeillaan agentin omaa ilmaisutapaa eli kehoräppiä. Siinä riimien avulla ohjataan kehoa eri asentoihin ja liikkeisiin. Voit myös kehitellä omia räppejä ja haastaa kaverisi.

Päivä 3: Kehomielikuvitussi

VIDEO: Päivä 3 – Kehomielikuvitussi

VIDEO: Helpompi variaatio – Kehomielikuvitussi

Kolmannessa videossa otetaan käyttöön agentin tärkeä työkalu eli ihmiskehoinstrumentti, joka päästetään valloilleen pitämään vähän hauskaa. Videolla rakennetaan muun muassa maailman suurin lumilinna.

Päivä 4: Vapauta agentti

VIDEO: Päivä 4 – Vapauta agentti

VIDEO: Helpompi variaatio – Vapauta agentti

Neljännessä videossa agentti on jäänyt lumimiehen vangiksi ja oppilaiden on säikytettävä vartijat tiehensä oman pelihahmon liikkeillä. Lopussa sulatetaan kaltereita.

Päivä 5: Pizzapäivä

VIDEO: Päivä 5 – Pizzapäivä

VIDEO: Helpompi variaatio – Pizzapäivä

Viidennessä videossa vietetään pizzapäivää ja tehdään yhdessä pizzoja liikkeellisesti.

Voit lukea lisää Salaliiketeoriasta verkkosivuiltamme.

Uusimmat ideamme