Kaksi henkilöä katselevat älykelloa.

Polar Education: Liikuntateknologiaa oppilaille ja henkilöstölle

Polar tarjoaa helppokäyttöisiä tuotteita ja palveluita liikunnan ja terveystiedon opetuksen ohella myös henkilöstön hyvinvoinnin tueksi.

Polar-kello tsemppaa koko koulun väkeä kohti parempaa jaksamista ja terveellisiä elämäntapoja. Kello kannustaa liikkumaan, antaa vinkkejä parempaan uneen ja palautumiseen sekä auttaa löytämään tasapainon arkeen pienillä, helpoilla muutoksilla.

Liikunnanopetuksessa voidaan käyttää H9-, H10- ja Verity Sense -sykesensoreita yhdessä Polar GoFit -iPad-sovelluksen kanssa. Livesykeseurannan toteuttaminen on helppoa ja se tuo kivan lisän opetukseen. Omaan sykkeeseen tutustuminen vie oppimisen aivan uudelle tasolle ja se motivoi oppilaita liikkumaan itselleen sopivalla intensiteetillä. Livesykeseurannassa voidaan käyttää myös kaikkia Polarin ranteesta sykkeen mittaavia tuotteita, kuten esimerkiksi koulukäyttöön suunniteltua Polar E-Unitea.

Pidempiaikaisessa seurannassa mittari on oppilaan käytössä vähintään muutaman viikon ajan, ja silloin käyttäjä luo itselleen maksuttoman Polar Flow -tilin. Tämä mahdollistaa 24/7 mittaamisen, jolloin saadaan hyvin havainnollista dataa fyysisestä aktiivisuudesta, unesta, palautumisesta ja syketreeneistä.

Polarin tuotteita voidaan käyttää myös koulun henkilöstön työhyvinvoinnissa. Mittari tsemppaa henkilöstöä kohti parempaa jaksamista ja terveellisiä elämäntapoja. Kello kannustaa liikkumaan, mutta tarvittaessa se ohjaa myös lepäämään. Se antaa vinkkejä parempaan uneen ja palautumiseen sekä auttaa löytämään tasapainon arkeen pienillä, helpoilla muutoksilla.

Tällä hetkellä puhutaan paljon unesta ja palautumisesta, ja Polarin tieteellisiin tutkimuksiin perustuvat mittaukset antavat luotettavaa henkilökohtaista tietoa käyttäjän tilanteesta. Polar tarjoaa myös koulutusta kouluille, jotka tuotteita hankkivat.

• Nimi: Ville Uronen
  • Yksikkö / yhteistyökumppani: Polar Electro Finland oy