Metsäleikein liikettä ja oppimista

Suomalaisten metsäsuhde on erityinen ja löytyy Unescon Elävän perinnön kansallisesta luettelosta. Lapsille ja nuorille metsä on mitä mainioin ympäristö leikkiä ja harjoittaa motorisia taitojaan.

Metsässä on huomattavasti mukavampi viettää aikaa, kun silmät ja ymmärrys aukeaa eri puulajeille, niiden ominaisuuksille, metsätyypeille sekä metsälle kokonaisuutena. Metsässä vietetyn oppitunnin jälkeen myös oikea ruoka maistuu paremmin.

Perinneleikit ry on tehnyt Suomen Metsäyhdistyksen Puut ja Puiden kasvu -tehtäväkorttien pohjalta aktiiviseen oppimiseen tarkoitetut metsäleikkikortit. Kortistossa on yhteensä 11 metsä- puulaji- sekä metsätyyppileikkiä, jotka eivät vaadi opettajalta mitään suurempaa esivalmistelua.

Opettaja voi joko tilata pelkät kortit, tai sekä kortit että metsäopetukseen erikoistuneen leikittäjän koulun lähimetsään yhden tai kahden oppitunnin ajaksi. Mikäli leikittäjä tilataan koululle, kannattaa samalle päivälle sopia useampi leikitys.

Kortit: 20 € / korttipaketti
Metsäleikkiopetus + kortit: 50 € / luokka
Metsäleikkiopetus + kortit viidelle luokalle samasta koulusta: 200 €
Pääkaupunkiseudun ulkopuolella hintaan lisätään matkakulut.

Metsäleikkikortit.

• Nimi: Isa Pelto