Luotu liikkumaan -ideaoppaan kansi.

Luotu liikkumaan -opas lasten ja nuorten matalan kynnyksen liikuttamiseen ja ryhmäytymiseen

Luotu liikkumaan -opas on syntynyt Diakonia-ammattikorkeakoulun opiskelijoiden ja Luotu liikkumaan -hankkeen yhteistyönä. Opas sisältää konkreettisia toimintaideoita, joita on helppo toteuttaa ja jotka innostavat lapsia ja nuoria kokeilemaan erilaisia liikkumisen muotoja ilman kilpailullisuutta.

Luotu liikkumaan -oppaaseen on koottu matalan kynnyksen liikuntalajeja ja -muotoja, joita voi hyvin soveltaa monelle erilaiselle liikkujalle. Opas sopii esimerkiksi kunnan, seurakunnan kuin harrastustoiminnankin materiaaliksi.

Materiaalia voi käyttää kaikenlaisissa tilanteissa, joissa pohditaan, millaisia liikunnallisia aktiviteetteja voisi tehdä. Materiaali sopii mainiosti esimerkiksi tuutor- ja isoskoulutukseen sekä ripareille. Materiaali sopii hyödynnettäväksi peruskoulun lisäksi myös toisen asteen oppilaitosten liikuntatuutor-toiminnassa ja Liikkuva koulu -ohjelmassa. Luotu liikkumaan -opas on osa laajempaa opinnäytetyötä.

Lataa opas itsellesi alta.

Lataa ideamateriaalit!

Luotu liikkumaan -ideaopas