Oppilaat ovat tehneet ihmispyramidin.

Leikkipäivän kattava Leikkipankki

Leikkipäivän verkkosivuille on koottu yli 900 leikin Leikkipankki. Pankissa on laaja hakutoiminto, jonka avulla voit etsiä omiin tarpeisiisi sopivaa leikkiä. Hakua voi rajata muun muassa leikin keston, tavoitteiden, tyypin ja tilan mukaan, joten löydät pankista varmasti haluamasi leikin.

Pankki soveltuu sekä ala- että yläkoulun opettajille, sillä haun saa rajattua myös iän mukaan: voit hakea suoraan 7–12-vuotiaille eli alakouluikäisille tai yli 13-vuotiaille eli yläkouluikäisille suunnattuja leikkejä.

Siirry Leikkipankkiin tästä

Leikkejä saa hyödyntää vapaasti kaikessa toiminnassa, joissa leikeille on tarvetta. Voit myös itse käydä lisäämässä sivuillemme leikki-ideasi.

Tänne olemme koonneet erikseen sata suosittua leikkiä MLL 100 -juhlavuoden kunniaksi.

Leikkipäivä-ohjelma edistää leikkimistä monin tavoin. Ohjelmassa jaetaan monipuolista leikkitietoutta, kerätään leikkiperinnetietoa ja kannustetaan ihmisiä heittäytymään leikin vietäväksi. Leikkipäivän taustalla on Lapsen oikeuksien sopimus ja Koko Suomi leikkii -hanke. Käy tutustumassa verkkosivuihimme täällä.