Liikkuva koulu

viihtyisämpiä koulupäiviä

Lapset pyöräilemässä

Liikkuva ja oppiva yhteisö -seminaari

Tule kuulemaan inspiroivia puheenvuoroja ja saamaan uusia konkreettisia ideoita lasten ja nuorten liikkumisen lisäämiseen. Liikkuvan varhaiskasvatuksen, Liikkuvan koulun ja Liikkuvan opiskelun yhteinen Liikkuva ja oppiva yhteisö -seminaari järjestetään 17.–18.4.2024 Seinäjoki Areenalla.

Uusia ideoita liikkumiseen:

Ideoita liikkumiseen

Onko sinulla idea jonka haluaisit jakaa muillekin?

Kerro ideasi meille

Ota työkalut käyttöön

Nykytilan arviointi

Nykytilan arviointi -työkalu auttaa valitsemaan koulun oikeat kehittämiskohteet sekä on todettu hyväksi apuvälineeksi kunnan Liikkuva koulu -toiminnan koordinoinnissa. Työkalu on maksuton rekisteröityneille Liikkuville kouluille.

Nykytilan arviointi

Tarkistuslistat

Liikkuvan koulun tarkistuslista toimii rehtorin tai johtavan opettajan työn tukena koulun liikunnallisen toimintakulttuurin johtamisessa ja siihen liittyvässä viestinnässä.

Tarkistuslistat

Oppilaskysely

Kyselyn avulla opettaja voi selvittää oman luokkansa oppilaiden koulupäivän aikaista liikkumista sekä oppilaiden näkemyksiä oppituntien aikaisesta liikkumisesta.

Oppilaskysely

Artikkelit

Haluatko uusimmat ideat suoraan sähköpostiisi?

Tilaa Liikkuva koulu -uutiskirje

Tukimateriaalit

Liikkuva koulu -toiminnan koordinointi kunnissa

Liikkuva koulu -toiminnan koordinointi kunnissa: Koordinaattorikyselyn tuloksia keväältä 2023-raportin ppt-yhteenvedossa kuvataan Liikkuva koulu -toiminnan tilaa kunnissa sekä koordinaattoreiden työnkuvaa.

Kärkihankevaiheen jatkoseuranta-raportti

Tässä raportissa kuvataan ohjelman liikuntapoliittista taustaa, toteutustapaa sekä koulujen toimenpiteitä kolme vuotta ohjelman kärhihankevaiheen päättymisen jälkeen 2019-2022.