Oppilaat pyöräilevät.

Liikkuvat-kokonaisuuden uudet työntekijät esittäytyvät

Liikkuva varhaiskasvatus, Liikkuva koulu ja Liikkuva opiskelu -toiminnassa on loppukevään ja alkusyksyn aikana aloittanut kaksi uutta työntekijää.

Janne Haikari aloitti työt Likes-liikkuvissa tiedolla johtamisen vanhempana asiantuntijana toukokuun lopussa. Haikarin toimenkuvana on tiedon tuottamisen suunnittelu, koordinaatio ja kehittäminen.

Filosofian tohtori Janne Haikarin tausta on historian tutkijana Jyväskylän yliopiston historian ja etnologian laitoksella. Edellisessä työssä SOSTE Suomen sosiaali ja terveys ry:n tutkijana toimenkuvana oli sote-alan järjestötoiminnan ja hyvinvointialueiden yhteistyön kehittäminen.

– Liikkuvat-kokonaisuuden ohjelmatoiminnassa on kerätty paljon tietoa. Nyt on keskeistä koota olemassa oleva tieto, tiedontuotannon menetelmät ja lähteet sekä koordinoida ja yhdenmukaistaa tiedonkeruuta. Olennaista on, miten tietoa hyödynnetään ja miten tiedolla johtamisella vaikutetaan liikkumisen ja hyvinvoinnin edistämiseen, Janne Haikari pohtii.

Noora Toiviainen aloitti elokuun alussa uutena viestinnän asiantuntijana. Hän on valmistunut Jyväskylän yliopiston viestintätieteiden laitokselta ja on aiemmin työskennellyt korkeakouluviestinnän suunnittelun ja kehittämisen tehtävissä Laurea-ammattikorkeakoulussa.  Toiviaisen vahvuutena on erityisesti sosiaalinen media, sisällöntuotanto ja luova ajattelu.

– Uudessa työssäni viestinnän asiantuntijana minua inspiroi erityisesti monipuolinen työ lasten ja nuorten liikunnan edistämisen parissa. On etuoikeus saada olla mukana edistämässä aktiivisempaa toimintakulttuuria varhaiskasvatuksessa, kouluissa ja oppilaitoksissa, Toiviainen iloitsee.

Lämpimästi tervetuloa Noora ja Janne!