Oppilaat venyttelemässä.

Jaa kokemuksesi Liikkuva koulu -toiminnan hyödyistä

Liikkumisella on tutkitusti paljon positiivisia vaikutuksia: se parantaa kuntoa ja oppimisen edellytyksiä, vahvistaa itsetuntoa ja lievittää stressiä. Kouluissa Liikkuva koulu -toiminnan on koettu muun muassa parantavan työrauhaa ja viihtyvyyttä sekä vahvistavan yhteisöllisyyttä. Nyt haluaisimme kuulla, miten liikkeen lisääminen koulupäivään on vaikuttanut sinun luokassasi tai koulussasi?

Koulujen henkilökunnan ja oppilaiden kokemuksia hyödynnetään Liikkuva koulu -ohjelman viestinnässä ja materiaaleissa esimerkiksi tekstinostoina ja haastatteluina. Kaikkien kokemuksiaan huhtikuun 2021 loppuun mennessä jakaneiden kesken arvotaan Liikkuva koulu -tuotepaketteja. Arvonta suoritetaan viikolla 18, ja voittajille ilmoitetaan henkilökohtaisesti. Palkinnot postitetaan toukokuun aikana.

Jamme kevään ajan opettajien kokemuksia Liikkuva koulu -toiminnasta ja tutkittua tietoa lasten liikkumisesta Liikkuvan koulun Instagram-tilillä.