Tietokone

Liikkuva koulu -kysely perusopetuksen henkilöstölle

Osana Liikkuvan koulun seurantaa ja arviointia toteutetaan henkilöstökysely, jolla kerätään perusopetuksen henkilöstön näkemyksiä ja kokemuksia liikkumisen lisäämisestä koulupäivään sekä tietoa koulujen Liikkuva koulu -toiminnasta.

Kyselyyn toivotaan vastauksia kaikilta eli myös niiltä, joille Liikkuva koulu -toiminta on vieraampaa. Kyselyn kautta keräämme tärkeää valtakunnallista seurantatietoa opettajien näkemyksistä ja kokemuksista – osallistu sinäkin! Viimeinen vastauspäivä on tiistaina 30.4.2024.

Liikkuvan koulun henkilöstökysely toteutetaan nyt jo kuudetta kertaa ja edellinen kysely on vuodelta 2020.  Valtakunnalliset tulokset julkaistaan Liikkuvan koulun verkkosivuilla syksyllä 2024. Mikäli vastaajien määrä/kunta on tarpeeksi suuri anonymiteetin turvaamiseksi, niin kunnan keskeiset tulokset saa pyynnöstä käyttöön.

Liikkuva koulu -henkilöstökysely kiteytettynä

• Tarkoituksena on kerätä henkilöstön näkemyksiä ja kokemuksia liikkumisen lisäämisestä koulupäivään sekä Liikkuva koulu -toiminnasta.
  • Tutkimus on osa Liikkuvan koulun seurantaa ja arviointia. Tuloksia käytetään valtakunnallisen liikkumisen edistämisen ja koulujen toiminnan tukena.
  • Sähköinen kysely on tarkoitettu kaikille koulussa työskenteleville henkilöille.
  • Teemat: koulu liikkumisen edistäjänä, opetus, kokemukset Liikkuva koulu -toiminnasta, työhyvinvointi ja toiveet Liikkuvalle koululle.
  • Pääosin strukturoituja kysymyksiä, vastausaika noin 10–20 min.
  • Kyselyyn voi vastata suomeksi ja ruotsiksi.
  • Kyselyyn vastanneiden kesken arvotaan 20 kpl Liikkuva koulu -tuotepalkintojapaketteja.
  • Vastausaika: 12.3.–30.4.2024.

Lisätietoja ja kysymyksiä kyselystä: katja.rajala@jamk.fi

Vastaa kyselyyn!