Nuoria portaissa

Uusia työntekijöitä Liikkuva koulu -ohjelmassa

Liikkuva varhaiskasvatus, Liikkuva koulu ja Liikkuva opiskelu -ohjelmissa on loppukevään aikana tapahtunut henkilövaihdoksia.

Toukokuun lopussa uutena viestintäpäällikkönä aloitti Merita Bruun. Bruun on aikaisemmin työskennellyt Kansainvälisessä Salibandyliitossa viestintä- ja anti-doping päällikkönä.

–    Uudessa työssäni motivoi sen merkityksellisyys. Etenkin lasten ja nuorten hyvinvoinnin edistäminen on mielestäni tärkeää. Aikaisen erikoistumisen sijaan lasten tulisi liikkua monipuolisesti ja liikunnan tulisi olla luonnollinen osa jokaisen arkipäivää, iästä riippumatta. Itselläni on kotona kaksi alle kouluikäistä lasta ja tämä tuo vielä lisämotivaatiota. Aikaisemmassa työssäni pääsin suunnittelemaan organisaation monikanavaista viestintää sekä hyödyntämään monipuolista kielitaitoani, ja näistä on varmasti hyötyä myös uusissa tehtävissäni, kertoo Bruun.

Kesäkuun alussa Liikkuva opiskelu -ohjelman johtavana asiantuntija aloitti Pekka Tiitinen. Tiitinen tuli ohjelmaan Koulutuskuntayhtymä Lappiasta. Lappia on ollut pitkään mukana Liikkuva opiskelu -toiminnassa, joten ohjelma on Tiitiselle tuttu.

–    Liikunta ja liikkuminen ovat minulle aina olleet tärkeä osa omaa arkea sekä työn että harrastusten näkökulmasta. Fysioterapeuttina ja opettajana olen päässyt näkemään liikkumisen merkityksen niin kuntoutujien kuin opiskelijoiden hyvinvoinnin edistäjänä. Yhteiskunnallisesti liikunnan merkitys hyvinvoinnin työkaluna tulee nostamaan merkitystään, ja onkin etuoikeutettu mahdollisuus päästä uudessa ja erilaisessa roolissa edistämään liikunnan ilosanomaa osana huikeaa Liikkuva opiskelu -tiimiä, Tiitinen sanoo.

Tiitinen työskentelee pääsääntöisesti etänä kotipaikkakunnaltaan Kemistä.

Laura Pirhonen aloittaa elokuun alussa työnsä ohjelmien koordinaattorina. Myös Pirhoselle toimijakenttä on ennestään tuttu.

–    Uusi työ tarjoaa mahdollisuuden jatkaa työtä liikkumisen edistämisen parissa, mikä on nyt ajankohtaisempaa ja tärkeämpää kuin koskaan aikaisemmin. Olen aiemmin toiminut kuntapuolella edistäen liikunnallista toimintakulttuuria eri ikäisten parissa ja toivon, että pääsen hyödyntämään osaamistani osallisuuden ja verkostotyön parissa, sanoo Pirhonen.

Lisäksi Liikkuva aikuinen -ohjelmassa työskentelevä Tanja Onatsu ottaa vastuuta Fiksusti kouluun -ohjelman koordinaattorina. Onatsun vastuualueena on mm. Fiksusti töihin -ohjelman toimenpiteet, joten työn laajeneminen Fiksusti kouluun -ohjelmaan on erittäin luonnollista.

Tervetuloa kaikille uusille työntekijöille!

Lue lisää ajankohtaisia aiheita