Pyöräilykulttuurin kehittäminen, oppituntien aikainen liikkuminen, lihaskuntoharjoittelun lisääminen. Oppituntien toiminnallistaminen. Välituntien vauhtivartti liikuntasalissa. Tavoitteena hankkeellamme on ollut saada yläkoulun oppilaiden liikuttamiseen konkreettisia käytäntöjä, joita myös muut koulut voivat mahdollisuuksien mukaan ottaa käyttöön. Ensimmäisenä hankevuotena saimme koulullemme 25 kpl oransseja Jopo-polkupyöriä ja pyöräilykypäriä. Pyörät ovat olleet kovassa käytössä niin liikuntatunneilla kuin muissakin oppiaineissa. Varsinkin biologian, maantiedon ja äidinkielen ryhmät ovat oivaltaneet polkupyörien käytön mahdollisuuden oman oppiaineen sisällä. Pyörät (18 kpl) olivat viikon ahkerassa käytössä maa- ja metsätalouden valinnaisaineen leirikoulussa Haminan Turkialla. Siirtymiset leirikouluun ja leirikoulun aikana tehtiin kaikki pyörillä. Kilometrejä kertyi lähes 200 km. Uskomme, että jatkossa saamme myös muita oppiaineita / opettajia käyttämään koulumme polkupyöriä entistä enemmän! Pystyimme uudistamaan hankkeen avulla koulumme perusliikuntavälineistöä. Samoin investoimme äänentoistolaitteisiin, jotka ovat auttaneet lihaskuntotuntien ja tanssin opetuksessa. Toisen hankevuoden merkittävin uudistus on koulumme kuntosalin perusteellinen muutos. Lähes kaikki entiset laitteet on poistettu, ja tilalle olemme saaneet melko uudet kiertoharjoitteluun sopivat ja helppokäyttöiset laitteet. Nykyinen n. 70 neliön tila soveltuu 20 oppilaan liikuttamiseen, mutta ensi kesänä tilaa laajennetaan, ja silloin saamme helposti koko liikuntaryhmän (20 - 26 oppilasta) yhtä aikaa harjoittelemaan. Koulumme toteuttaa Liikkuvan koulun ajatusta oppilaiden liikuttamisesta päivittäin. Koulumme järjestää liikuntaan liittyviä teemahetkiä / päiviä.

Tiedostokoon on oltava pienempi kuin 10 MB.
Sallitut tiedostotyypit: gif jpg jpeg png avi mov mp3.