Oppilas tekemässä Move-testiä.

Move!-treenit

Terve koululainen -hanke on julkaissut Move!-treenit tukimateriaaliksi oppilaille, vanhemmille, opettajille ja terveydenhoitajille.

Ohjelmat on suunniteltu yhteistyössä Liikkuvan koulun ja LIKES-tutkimuskeskuksen kanssa. Viittä erilaista liikuntaohjelmaa voidaan hyödyntää oppilaan tai oppilasryhmän fyysisen toimintakyvyn kohentamiseen. Treenejä voi toteuttaa vapaa-ajalla tai koulussa, yksin tai isommalla joukolla, yksi liike kerrallaan tai kokonaisena ohjelmana. Ohjelmia voidaan käyttää myös perheen yhteisen liikuntatuokion tukena. Treenit voit printata paperille tai katsoa puhelimen näytöltä. Liikkeitä tehdessä on tärkeää keskittyä huolellisesti suoritustekniikkaan ja pyytää tarvittaessa ohjausta. Mukavia treenihetkiä!

Materiaalit Terve koululainen -sivustolla.

Kuva: Anssi Mäkinen