Oppilaat hyppäävät keltaisen seinän edessä.

Hae mukaan Liikkuva koulu -kuntakoordinaattoreiden verkostoon

Liikkuva koulu -ohjelma laajentaa valtakunnallista kuntakoordinaattoreiden verkostoa, jonka tavoitteena on tukea paikallista Liikkuva koulu -toimintaa ja sen kehittämistä. Verkoston jäseneksi voivat hakea oman kuntansa Liikkuva koulu -toimintaa koordinoivat henkilöt kaiken kokoisista kunnista.

Liikkuva koulu -toiminnan kuntakoordinaatio on ollut yksi merkittävistä tekijöistä toimenpiteiden etenemiselle sekä niiden vakiintumiselle kunnissa ja kouluissa. Kuntatason koordinointi tukee Liikkuva koulu -toiminnan yhdenvertaista kehittymistä peruskouluissa. Sen kautta voidaan vahvistaa toimintaa tukevia rakenteellisia muutoksia kouluissa ja kunnissa sekä vahvistaa paikallistason yhteistyöstä.

Liikkuva koulu -ohjelma on koordinoinut valtakunnallista kuntakoordinaattoriverkostoa vuodesta 2014 lähtien. Haluamme laajentaa valtakunnallista koordinaattoriverkostoa ja tarjota myös sitä kautta tukeamme paikallisen toiminnan kehittämiseen.

Verkostotyön tavoitteena on yhteistyö, jonka avulla pyritään yhdistämään toimijoiden osaamista ja voimavaroja ohjelman tavoitteiden aikaansaamiseksi. Valtakunnallisen verkoston jäsenten yhtenä roolina on olla linkkinä Liikkuva koulu -ohjelman ja alueellisen Liikkuva koulu -toiminnan ja verkoston välillä.

Verkosto kokoontuu neljä kertaa vuodessa lähitapaamisia ja etäyhteyksin. Liikkuva koulu -ohjelma tarjoaa osallistujien verkostopäivien ohjelman, tarjoilut ja mahdolliset majoitukset (kahden päivän tapaamisissa). Tapaamisista ei makseta päivärahoja tai matkakuluja.

Haemme valtakunnalliseen verkostoon ensisijaisesti henkilöitä, joiden vastuulla on koordinoida Liikkuva koulu -toimintaa kunnassa. Toivomme maantieteellisesti kattavaa ryhmää, johon kuuluu eri hallintokuntien edustajia sekä hallinnon ja toiminnan koordinaattoreita isoista ja pienistä kunnista. Mikäli haluat mukaan, hae verkostoon perjantaihin 10.12 mennessä sähköisellä lomakkeella.

Olemme yhteydessä kaikkiin verkostoon hakeneisiin. Hakulomakkeen yhteydessä on ennakkokysymyksiä, johon toivomme teidän vastaavan. Liikunnan aluejärjestöt kokoavat lisäksi alueellisia verkostoja, ja uskomme, että kaikille halukkaille löytyy verkoston tuki.