Juoksusankarit

Koululiikuntaliiton Juoksusankarit tarjoaa kouluille materiaaleja, joilla opettaja pystyy antamaan positiivisia ja kehittäviä juoksukokemuksia erilaisille liikkujatyypeille. Materiaaleissa on mm. videoita, joista on helppo omaksua juoksuharjoitteita ja -tehtäviä. Materiaalien avulla juoksemisesta jää positiivinen kokemus niin kisailusta, tehtävistä ja elämyksellisyydestä, terveysliikunnasta kuin urakoimisestakin innostuville.

Alla muutamia harjoitteita Juoksusankarit-teemalla. Lisää materiaalia liikkuvampaan koulupäivään löydät Koululiikuntaliiton Juoksusankarit-sivuilta.

Oppiainerata

Toiminnallisen Oppiaineradan avulla voi opettaa mitä tahansa oppiainetta juosten. Monivalintakysymykset voi tehdä yhdessä oppilaiden kanssa edellisellä tunnilla, jolloin perehdytään uuteen aiheeseen.

Oppiainerata.

Juoksutesti

Juoksutestin voi tehdä oppilaiden kanssa eriliikuntatunneilla tai antaa heille kotitehtäväksi. Testissä oppilaat huomaavat oman juoksukykynsä, saavat onnistumisia ja tutustuvat erilaisille liikkujatyypeille suunnattuihin juoksuosuuksiin. Testin harjoitteita voi soveltaa myös liikuntatuntien osuuksina ja niissä voi kehittyä.

• Nimi: Sari Turunen
  • Yksikkö / yhteistyökumppani: Koululiikuntaliitto